Выездной шиномонтаж в Кишиневе от AUTOSHINA.MD

Выездной шиномонтаж в Кишиневе

Последние новости

Principalele criterii pentru alegerea corectă a anvelopelor

Principalele criterii pentru alegerea corectă a anvelopelor

Alegerea pneurilor pentru automobilul dvs. trebuie să respecte recomandările producătorilor auto în ceea ce privește dimensiunile, stilul de conducere preferat de șofer și condițiile de exploatare a acestora. Pentru a alege un cauciuc cu caracteristici funcționale adecvate, este necesar să se acorde atenție unei serii de criterii importante.

Ca și în cazul selecției jantelor, vom face imediat o mențiune: dacă în acest moment nu doriți să înțelegeți numerele și indicii, puteți pur și simplu utiliza calculatorul de anvelope al oricărui magazin online sau serviciu online afiliat, unde puteți comanda pneuri, indicând modelul mașinii dvs. sau caracteristicile unităților disponibile. Cu toate acestea, dacă continuați să citiți, este evident că, de fapt, lista de parametri de mai sus este redusă rapid la două sau trei puncte, deoarece cele mai multe dintre acestea sunt caracteristici evidente sau subiective.

Sezonul

Sezonalitatea este un parametru evident: în momentul alegerii unui cauciuc, înțelegeți perfect dacă aveți nevoie de anvelope pentru iarnă sau vară. Problema alegerii «anotimpului» și aplicabilitatea acestuia în condiții de funcționare pe tot parcursul anului este un subiect pentru o conversație separată, precum și alegerea anvelopelor Off-Road sau All-Season. Aici este doar de remarcat faptul că anvelopele de iarnă trebuie să fie marcate cu simbolul «fulg de zăpadă» sau cu literele «M + S» sau «M.S».

Tipul benzii de rulare, tipul construcției anvelopei și a cablului interior

În general, profilul benzii de rulare este simetric sau asimetric, precum și direcțional sau nedirecțional. Banda de rulare simetrică non-direcțională este cel mai simplu model de bază: astfel de pneuri sunt cele mai comune și mai puțin costisitoare. Accentul profilului, în primul rând mărește capacitatea sa de a îndepărta eficient apa de pe suprafața de contact — ceea ce reduce riscul de acvaplanare. Ei bine, proiectarea asimetrică a benzii de rulare este concepută pentru a asigura o bună scurgere a apei și stabilitatea direcțională. Problema alegerii unei imagini a benzii merită, de asemenea, o discuție separată.

După tipul proiectării, anvelopele sunt destinate pentru a fi utilizate cu sau fără cameră. Cu toate acestea, în condițiile moderne, alegerea designului anvelopei este aproape predeterminată: aproape toate anvelopele moderne pentru pasageri sunt fără tub. Aceste pneuri sunt marcate «Tubeless» (eng. fără tub) sau «TL».

Tipul de construcție a cablului — partea de putere a anvelopei, «scheletul» său este, de asemenea, o caracteristică care nu necesită prea multă atenție atunci când alegeți anvelope moderne: aproape toate acestea sunt în prezent radiale. Acest fapt este indicat chiar de litera «R» în marcarea anvelopei: de exemplu, semnul «185/70 R14 88H» înseamnă că aceasta este o pneu radial cu diametrul găurii de 14 inch și nu o rază de 14 inch, după cum se spune și se consideră adesea în mod eronat.

Dimensiune — diametru, lățimea pneului și înălțimea profilului

Acesta este deja un parametru simplu dacă aveți deja roți pentru care alegeți anvelopele: diametrul anvelopei trebuie să coincidă neapărat cu diametrul jantei. Dacă alegeți roți cu anvelope, trebuie să concretizați în manualul de utilizare, ce dimensiuni de diametru sunt permise pentru a fi utilizate pe modelul dvs. și numai apoi alegeți anvelope de aceeași dimensiune pentru ele.

Lățimea anvelopelor auto este primul indice digital reflectat în marcarea anvelopei. Este indicat în milimetri: de ex., anvelopa 185/70 R14 are o lățime de 185 milimetri. Acesta este probabil primul parametru din lista noastră, care poate varia atunci când alegeți o anvelopă pentru o anumită unitate sau mașină.

Ideea e că janta poate avea și o lățime diversă, iar pneul trebuie să stea corect pe jantă. Dacă anvelopa e prea îngustă aceasta va sta prea strâns, ceea ce este inacceptabil din cauza riscului ridicat de dezasamblare spontană, iar dacă v-a sta prea larg – va avea formă de «ciupercă», ceea ce este, de asemenea, riscant. Fiecare model de mașină are mai multe opțiuni pentru diametrul jantei și dimensiunea cauciucului adecvat pentru utilizare. Toate aceste opțiuni, recomandate de producător, sunt enumerate în manualul de instrucțiuni al mașinii: ar trebui să vă orientați după aceste date. La rândul său, janta cu o anumită lățime, are mai multe opțiuni potrivite pentru anvelope. Aici alegerea trebuie făcută în funcție de caracteristicile dorite.

Înălțimea profilului sau seria — al doilea indice, e reflectată în marcajul pneului. Este indicat ca procent din lățimea anvelopei: adică raportul dintre înălțimea profilului și lățimea ca procent. De exemplu, o anvelopă 185/70 R14 88H are o înălțime a profilului de 70% din lățimea sa. Calcularea înălțimii în milimetri este ușoară: trebuie să înmulțiți lățimea profilului și să o împărțiți la 100 — pentru anvelopele noastre, această cifră este de 129,5 milimetri.

Înălțimea profilului influențează performanța anvelopei. În primul rând, un profil mai ridicat asigură un confort sporit și o rezistență sporită la defecțiuni. Anvelopele cu profil redus, respectiv, fac față mai bine pe suprafețele drumului demonstrând suspensie și sunt, de asemenea, mai predispuse la deteriorare dacă se confruntă cu un carosabil deteriorat.

Acestea au fost recomandările noastre. Alegeți cu grijă anvelopele în dependență de sezon și mai ales recomandările producătorului automobilului dvs. În rest categoria de preț și calitatea – este un subiect la discreția fiecărui șofer în parte.

Поделиться ссылкой: